tag:blogger.com,1999:blog-8574136780827416209.post4123420454192628133..comments2022-04-09T06:38:40.264-07:00Comments on סיפור דרך: מעלה צביהUnknownnoreply@blogger.comBlogger11125tag:blogger.com,1999:blog-8574136780827416209.post-24878727313837425112013-05-11T00:00:08.098-07:002013-05-11T00:00:08.098-07:00שלום , אני נערה בת 16 מהצפון.
קראתי את מסע הדרך של...שלום , אני נערה בת 16 מהצפון.<br />קראתי את מסע הדרך שלך והוא ממש ריתק אותי ונקודת המבט שלך מאוד אוביקטיבית ולא שיפותית מה שאהבתי. לא מזמן עשו כתבה על מעלה צביה בערוץ 22, כתבה על מישהי שגרה שם בעבר קצת אורך החיים במעלה צביה . המספרת קצת מלחיצה ששהיא מתארת את היישוב הזה ממש ככת, שיוצאת אווירה מסתורית. אני רוצה לספר לכם משהו, אני משתתפת בתוכנית שנקראת קיו הזינוק, והמדריך שלי הוא ממעלה צביה. ובאחד הסמינרים שלנו אנחנו נשארנו לישון במעלה צבייה וגם היה לנו שיחה עם בן ישוב, ושמנו לב חברי הקבוצה שכל האנשים שנתקלנו בהם היו דומים באופן מפתיע למדריך שלנו, בלבוש,צורת דיבור, וכול' וגם אמרנו בצחוק שכולם אולי לוקחים שם סמים ולכן הם כאלה שלווים. ניתקלנו גם כמו שכתבת פה באישה אחת שצילצלה בפעמון וכששאלנו אותה למה היא עושה את זה היא אמרה שהיא מתארת את הישוב מאנרגיות רעות. לדעתי זה אכן כת. ויש פה מאפיינים של כת את לא כולם. הם אוהבים לשתף אנשים במה שהם מאמינים וכל העיסוקים שלהם הם טובים לסביבה וחיוניים. הם אוספים שאריות אוכל לבעלי חיים, שומרים על איכות הסביבה, מפתחים חשיבה מחוץ לקופסה, ורוחניות. ואנשים נוטים לשלול כל דבר שנראה להם "לא רגיל" ומוזר ודרך חייים שונה ולא מקבלים את השונה. אבל באמת שכל העיסוקים שלהם הם אחרי הכל לטובת האוכלוסיה, אם זה מכון גמילה לסיגריות או כל דבר אחר. אז בלי לשפוט יותר מידיי, אני חושבת שהמקום הזה מקסים ומי אנחנו שנשפוט אותם על "האימן" ודרך החיים שלהם.יש עוד ישובים בארץ שיש להם מאפיינים משותפים כמו שקים ישוב טבעוני בגליל שתושביו טבעוניים ו"אבטליון" שהוא ישוב עם אדיאולוגיה משותפת. אז אני יכולה להגיד לכם שאחרי הכתבה הזאת אני לא מסתכלת על המדרי שלי שונה אלה אותו דבר כמו מקודם ואני בטוחה שהוא בחר לעצמו דרך חיים שמתאימה לו ואני לא אשפוט אותו על זה.<br /><br /> תודה על זמנכם :)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8574136780827416209.post-16396178661462343972013-05-07T12:19:36.030-07:002013-05-07T12:19:36.030-07:00האנונימי הוא מהכת של יד לאחים
http://www.scribd.co...האנונימי הוא מהכת של יד לאחים<br />http://www.scribd.com/doc/67454965/%D7%94%D7%9E%D7%A8%D7%9B%D7%96-%D7%94%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C%D7%99-%D7%9C%D7%A0%D7%A4%D7%92%D7%A2%D7%99-%D7%9B%D7%AA%D7%95%D7%AAעפרnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8574136780827416209.post-40607075411265507802013-03-18T10:28:32.698-07:002013-03-18T10:28:32.698-07:00התייחסות לתגובה של האנונימית המסתורית. לוט בערפל ל...התייחסות לתגובה של האנונימית המסתורית. לוט בערפל למי שרוצה לחיות בערפל. אף "עובדה" בתגובה הזו אינה נכונה. מעלה צביה הינו ישוב קהילתי, ישראלי, יהודי בדרך האימן, מזמין אורחים ופתוח לכל המעוניין לבוא ולבקר וללמוד על המקום...אריאלnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8574136780827416209.post-7272766542855618232013-02-11T05:13:18.096-08:002013-02-11T05:13:18.096-08:00יש פה שאלה אם ליאו "נפטר" . כדי לומר זאת...יש פה שאלה אם ליאו "נפטר" . כדי לומר זאת צריך להסכים שהוא נפטר מעולם X והלך לעולם Y וזה אומר שהוא האמים באיזשהוא עולם הבא. <br /><br />מאד יתכן שמכיוון שהאימן בצביה הם הניסיון הראשון בעולם להקים ישוב בדרך האימן ובחיבור לרוח העברית , אז יותר מתאים פשוט להגיד שליאו "מת" . כן ככה פשוט וסופי כמו כל אבותינו בתורה שפשוט "מתו" ולא "נפטרו" לעומות אחרים או לשדות הציד הנצחיים.<br /><br />אני לא סגור אגב אם ליאו רצה למות או להיפטר.<br /><br />יאללה , באיושדודnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8574136780827416209.post-9106242487761589972012-12-21T08:27:29.872-08:002012-12-21T08:27:29.872-08:00כן... ליאו נפטר בשנת 2003 אם אני לא טועה.
אבל האם...כן... ליאו נפטר בשנת 2003 אם אני לא טועה. <br />אבל האם האימן הם כת? מההיכרות שלי עם האנשים ביישוב אני לא ראיתי אף אחד מהמאפיינים ה"קלאסיים", אלא אולי להיפך, מה גם שאת הפער בין מה שאנשים כמוך אומרים לבין מה שחוויתי ביישוב קשה לי להסביר.<br />לגבי שאר הדברים - אשמח אם תוכל/י לצרף קישורים רלוונטיים עם יותר פירוט, אני לא מכיר את הפרטים. מיכאלhttps://www.blogger.com/profile/12631328124603874091noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8574136780827416209.post-25099494238438698462012-12-06T10:35:02.870-08:002012-12-06T10:35:02.870-08:00*הורשה*הורשהAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8574136780827416209.post-26307609189052232672012-12-06T09:49:44.374-08:002012-12-06T09:49:44.374-08:00כל מה שידוע לנו על האימן מאד לוט בערפל.וממה שכן יד...כל מה שידוע לנו על האימן מאד לוט בערפל.וממה שכן ידוע וניתן למצוא אינפורמציה לגביה- ניתן להבחין בכך שזאת כת.<br />לגבי מערכת החינוך בישוב- מאד לא מומלץ להיכנס אליה (מנסיון אישי ומנסיון של אנשים אחרים שאני מכירה ודיברתי איתם).בנוסף לכך, בהוראת בג"ץ נסגרה כיתה י' בביה"ס והמכינה הקדם צבאית בישוב. <br />נ.ב. האם אתה יודע ש"ליאו" אינו מורשה להיכנס לארץ? Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8574136780827416209.post-34929979262894094032012-03-16T12:15:11.806-07:002012-03-16T12:15:11.806-07:00תודה רבה על ההערכה והדאגה!
את לא הראשונה שנתקלת בת...תודה רבה על ההערכה והדאגה!<br />את לא הראשונה שנתקלת בתקלות עם המערכת של גוגל... לצערי אין לי מושג מה לעשות בנידון כי גם אצלי את מופיעה כרשומה. אם יש לך פייסבוק אני יכול להציע לחלופין לעשות לייק בדף המסע "סיפור דרך" ולהתעדכן דרך שם.<br /><br />רק טובות!מיכאלhttps://www.blogger.com/profile/12631328124603874091noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8574136780827416209.post-28417634184466453772012-03-14T14:36:09.461-07:002012-03-14T14:36:09.461-07:00מיכאל,
שמחה לקרוא את דבריך..
אתה חוקר את העולם ב...מיכאל, <br /><br />שמחה לקרוא את דבריך..<br />אתה חוקר את העולם בפתיחות ונקודת המבט שלך מרתקת ואינטיליגנטית. <br /><br />חשבתי עליך השבוע - כשהרקפות ששתלנו יחד עם שיחה משובחת ליד תעלות המים החלו לפרוח בעקבות גשמי הברכה. <br /><br />מקווה ששלומך טוב!<br />שרון ממעלה צביה<br /><br />נ.ב. נרשמתי לעדכונים מהבלוג, ולמרות שאני מופיעה כרשומה אינני מקבלת אותם... מעניין אם אפשר לסדר את זה...שרוןhttps://www.blogger.com/profile/16039973987556349358noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8574136780827416209.post-13026450230069564362012-03-14T12:24:52.835-07:002012-03-14T12:24:52.835-07:00ואוו.
נתן - שוב קלעת בול.
תודה רבה!ואוו. <br />נתן - שוב קלעת בול.<br />תודה רבה!מיכאלhttps://www.blogger.com/profile/12631328124603874091noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8574136780827416209.post-48182259798439471562012-03-10T14:16:16.976-08:002012-03-10T14:16:16.976-08:00היי מיקי
קראתי חלקים ממסעך-והייתי מרותק...
אין ספ...היי מיקי<br /> קראתי חלקים ממסעך-והייתי מרותק...<br />אין ספק שאומץ לב,תחינה עמוקה למשמעות,ואי קונפורמיזם,חברו יחדיו עם יכולת כתיבה,נועם ופתיחות,והם שיובילוך במסעך-בין אם תמצא או לא...<br />מוסיף כאן את "איתקה" של קוסטנדינוס קוואפיס ,שיר שאוהב אני מאוד,ונראה לי שתתחבר אליו.בהצלחה רבה.<br />שפריר-מעלה צביה<br />נ.ב.בקשר ל-"קמטי פיו התעגלו כלפי מטה בבוז עייף..."<br />קמטי פיו-זה מרוב דיבורים...<br />התעגלו כלפי מטה,ו-עייף-זה פשוט קורה שמגיל 50 ואילך כוח המשיכה נהיה משום מה חזק יותר...<br />בוז-כאן טעית בתרגום העווית הפנים(העירו לי על כך גם לפניך),בוז אין ,לא היה,ואני עובד על זה שלא יהיה.להתראות <br /><br /><br />קונסטנדינוס קוואפיס איתקה <br />כִּי תֵּצֵא בַּדֶּרֶךְ אֶל אִיתָקָה <br />שְׁאַל כִּי תֶּאֱרַךְ דַּרְכְּךָ מְאֹד<br />מְלֵאָה בְּהַרְפַּתְקָאוֹת, מְלֵאָה בְּדַעַת.<br />אַל תִּירָא אֶת הַלַּסְטְרִיגוֹנִים וְאֶת הַקִּיקְלוֹפִּים<br />אַל תִּירָא אֶת פּוֹסֵידוֹן הַמִּשְׁתּוֹלֵל.<br />לְעוֹלָם לֹא תִּמְצְאֵם עַל דַּרְכְּךָ<br />כָּל עוֹד מַחְשְׁבוֹתֶיךָ נִשָּׂאוֹת, וְרֶגֶשׁ מְעֻלֶּה <br />מַפְעִים אֶת נַפְשְׁךָ וְאֶת גּוּפְךָ מַנְהִיג.<br />לֹא תִּתָּקֵל בַּלַּסְטְרִיגוֹנִים וּבַקִּיקְלוֹפִּים<br />וְלֹא בְּפּוֹסֵידוֹן הַזּוֹעֵם, אֶלָּא אִם כֵּן<br />תַּעֲמִידֵם לְפָנֶיךָ נַפְשְׁךָ.<br />שְׁאַל כִּי תֶּאֱרַךְ דַּרְכְּךָ מְאֹד.<br />כִּי בִּבְקָרִים רַבִּים שֶׁל קַיִץ תִּכָּנֵס<br />בְּחֶדְוָה, בִּפְלִיאָה רַבָּה כָּל כָּךְ<br />אֶל נְמֵלִים שֶׁלֹּא רָאִיתָ מֵעוֹלָם.<br />בְּתַחֲנוֹת-מִסְחָר פֵינִיקִיּוֹת תַּעֲגֹן <br />תִּקְנֶה סְחוֹרוֹת מְשֻׁבָּחוֹת לָרֹב,<br />פְּנִינִים וְאַלְמֻגִּים, עִנְבָּר וְהָבְנֶה,<br />וּמִינִים שׁוֹנִים שֶׁל בְּשָׂמִים טוֹבִים<br />כְּכָל שֶׁרַק תִּמְצָא בְּשָׂמִים טוֹבִים.<br />עָלֶיךָ לְבַקֵּר בְּהַרְבֵּה עָרֵי מִצְרַיִם<br />לִלְמֹד, לִלְמֹד מֵאֵלֶּה הַיּוֹדְעִים.<br />וְכָל הַזְּמַן חֲשֹׁב עַל אִיתָקָה <br />כִּי יִעוּדְךָ הוּא לְהַגִּיעַ שָׁמָּה.<br />אַךְ אַל לְךָ לְהָחִישׁ אֶת מַסָּעֲךָ<br />מוּטָב שֶׁיִּמָּשֵׁךְ שָׁנִים רַבּוֹת.<br />שֶׁתַּגִּיעַ אֶל הָאִי שֶׁלְּךָ זָקֵן<br />עָשִׁיר בְּכָל מַה שֶּׁרָכַשְׁתָּ בַּדֶּרֶךְ.<br />אַל תְּצַפֶּה שֶׁאִיתָקָה תַּעֲנִיק לְךָ עשֶׁר.<br />אִיתָקָה הֶעֱנִיקָה לְךָ מַסָּע יָפֶה<br />אִלְמָלֵא הִיא לֹא הָיִיתָ כְּלָל יוֹצֵא לַדֶּרֶךְ.<br />יוֹתֵר מִזֶּה הִיא לֹא תּוּכַל לָתֵת.<br />וְהָיָה כִּי תִּמְצָאֶנָּה עֲנִיָּה - לֹא רִמְּתָה אוֹתְךָ אִיתָקָה.<br />וְכַאֲשֶׁר תָּשׁוּב, וְאַתָּה חָכָם, רַב-נִסָּיוֹן,<br />תּוּכַל אָז לְהָבִין מַה הֵן אִיתָקוֹת אֵלֶּה.<br /><br />[1911]שפריר-נתן רוןhttp://natanron.comnoreply@blogger.com