אז מה אתה לוקח? - חורף


הרבה אנשים שואלים אותי "אז מה אתה לוקח איתך בתיק?" כמו לא מאמינים שאפשר להתקיים כל כך הרבה זמן מכל כך מעט ציוד.
סקירה תכליתית של תכולת התיק מלמטה למעלה:
  1. שק-שינה - הבית האמיתי היחידי שלי. קל משקל ומחמם מאוד, נתון בתוך שק דחיסה המקנה לו גודל של כדור כדורגל גדול לידו שוכב
  2. מזרון שטח - מתנפח ומגולגל, שוקל פחות ממזרוני הפלסיב ונוח פי כמה אבל יקר פי עשר. אני מעדיף מזרון קטן שאפשר להכניס לתוך התיק ושלא מפריע לי כשאני במעברים צרים, ברכבת או בסבך החורש ולוקח איתי ליתר ביטחון גם ערכת תיקון קטנה. אם קר לי בלילה אני משתמש ב
  3. שרוול כותנה לשק שינה - שרוול קטנטן וקל מאוד שמוסיף בידוד של כחמש מעלות נוספות לשק השינה כשהוא מוכנס לתוכו. אני תמיד אורז אותו לצד השק"ש, אבל בחום הקיץ השרוול מתפקד כשק שינה לכל דבר ואפשר לוותר על השק"ש הגדול. אם יורד גשם ואני לא מוכן לכך תמיד יש לי איתי
  4. יריעת ניילון 2X2 - כתחליף לאוהל. קושרים עם חוטים מתחת לכל עץ אלון והרי לכם אוהל לכל דבר בפחות מעשירית המשקל או הנפח. אם הגשם תופס אותי בהליכה ארזתי בתחתית התיק
  5. מעיל גשם - מגולגל בתוך שק בד. ועבור ימים של חציית קוצים או שדות עם עשב גבוה ורטוב הבאתי
  6. חותלות - תוספת בד אטימה למים ללבוש על הברכיים. מעל כל אלה ארזתי
  7. גזייה ובלון - ממודל "ספיידר" המאפשר יציבות רבה יותר של הסיר, עוצמה גבוהה יותר של להבה ומצת מובנה שמקלים מאוד על הבישול בשטח. את שניהם אני מאכסן בתוך
  8. ערכת קפה - הכוללת "פינג'אן", קפה, תה, סוכר, גפרורים וכל הטרארם. לצד ערכת הקפה אני תמיד שם
  9. נעליים או סנדלים - תמיד אחד מהשניים ארוז בתוך התיק. מעליהם אני מאכסן את
  10. ערכת הרוח - "תפידנית" מלאה שמעליה יושבים ביחד ספר תנ"ך וספר טוב "לדבר" איתו. מעל כל הדברים הקשים והכבדים שריכזנו בתחתית התיק אני שם את הדברים הרכים והקלים יותר
  11. ביגוד - 4 זוגות גרבי-טיולים, 4 זוגות תחתוני בוקסר, זוג מכנסיים ושתי חולצות ספייר
  12. ביגוד חם - מיקרו-פליז ופליז דו שכבתי מגולגל היטב הדחוס מעליו (חורף עכשיו...), כובע צמר בסגנון נפאלי (עוזר לחמם את האוזניים) ו"חם צוואר" או כאפייה כצעיף
    • קצת על הכאפייה - זהו אולי פריט הציוד הכי ורסטלי בתיק, משמש גם כצעיף וגם ככובע, מגבת, שמיכה, כילה, מסנן מים, תחבושת וכרית...
  13. בין הבגדים לגב התיק, במקום הכי מוגן אני שם את הנט-בוק ומעליו שקית אטימה למים עם מטען ומודם אלחוטי. מעל המחשב והבגדים אני שם את הדברים הרכים והעדינים ביותר, כשאני משתדל שהכבדים יותר יהיו קרובים ככל הניתן לגב:
  14. אוכל - בדרך כלל כיכר לחם, שקית כינואה ושקית של עגבניות ובצל, כשלפעמים יש גם גבינה קשה בתיק או טחינה. יחד עם האוכל נמצאים כמובן גם 
  15. צלחת פלסטיק וסכין - חדה וגדולה, גם לחיתוך עגבניות וגם לביטחון אישי. את המזלג והכף אני שם בתא הגב של התיק יחד עם כל דברי ההיגיינה שכוללים:
  16. מגבת - קטנה מאוד, קלה ומתייבשת מהר, שמעליה אני שם
  17. גליל נייר טואלט, תמיד בשלוף. לצידו
  18. ערכת עזרה ראשונה - שבתוכה דיאודורנט, פולידין, פלסטרים ומשחות שונות שלרוב אין להן שימוש מלבד
  19. משחת השיניים - והמברשת הצמודה כמו גם קופסת הטאלק לשים בנעליים ובגרביים. בראש התיק יש תא נוסף ובו אני שם חפצים שונים, בדרך כלל קטנים, שצריכים להיות נגישים. למשל:
  20. פלאפון וארנק - יחד עם המטען ההכרחי ויחד איתם:
  21. כובע - רחב שוליים וקל
  22. פנס "לד" - קטן, חסכוני וקומפקטי שגם בלעדיו אפשר להסתדר מצוין
  23. מחברת - עם עיפרון, מחדד, עט ומרקר כדי לרשום הערות וזיכרונות חשובים. ואחרון חביב
  24. מפתח לבית - מחובר לקליפס פנימי כדי שלא ילך לאיבוד.
  25. ומה לגבי מים? ובכן, נכון לעכשיו עדיין חורף ואני לא מבלה יותר מכמה שעות הרק מברז מוכר או בית ללון בו ולכן אני לא לוקח יותר מ-3 ליטרים ב-2 בקבוקים אותם אני נושא מחוץ לתיק בכיסים המיועדים לכך. במדבר אני לוקח איתי עוד בקבוק אחד או שניים בתוך התיק ומוסיף ערכה לטיהור מים המאפשרת לי למלא מים ממקורות טבעיים, גם אם מפוקפקים, שאני מוצא בדרך.
השאלה הבאה באופן טבעי היא תמיד: "וזה לא כבד?" ובכן, לא. אולי הרשימה הזו נשמעת כמו הרבה ציוד אך סך כל המשקל של התיק בדרך כלל לא עולה על 10 ק"ג ותלוי בכמות המים והספרים הוא עלול להגיע עד ל-15 ק"ג מקסימום, אך זהו משקל סביר בהחלט שאפשר להתרגל אליו בקלות תוך מספר ימים של טיול. לאלו המתכננים טיול ארוך או קשה במיוחד, או לאלו החוששים ששריריהם ועצמותיהם פשוט אינם חזקים דים מומלץ להביא גם מקלות הליכה מתקפלים, אותם תמיד אפשר לחבר לצד התיק אם הם לא בשימוש...

טיול מהנה!








תגובה 1:

  1. רשימה נאה בהחלט. הטעות הגדולה של מטיילים צעירים היא שהם דוחסים המון המון ציוד, ובעיקר פריטים כבדים (קופסאות שימורים של אננס, אלליי) - איכשהו הם מתקשים להפנים שהתרמיל חייב לשקול פחות בנשיאה ארוכה.
    מצטרפת להמלצה על המיקרו-פליס וגם לבוש תרמי מומלץ וקל משקל. מקלות - רק בזוג. מקל אחד לא מהווה הבדל משמעותי, אבל ברגע שלומדים ללכת עם שניים זה הבדל של שמיים וארץ.

    השבמחק