אז מה אתה לוקח? - קיץ



הרבה אנשים שואלים אותי "אז מה אתה לוקח איתך בתיק?" כמו לא מאמינים שאפשר להתקיים כל כך הרבה זמן מכל כך מעט ציוד. בחלק הקודם סקרנו את רשימת הציוד איתה יצאתי לדרכי בסתיו ושאיתה עברתי את החורף, אך האביב הגיע והניסיון שלי גדל ולכן גם רשימת הציוד הצטמצמה משמעותית: נפרדתי מהגזייה וערכת הקפה- כי פשוט לא השתמשתי בהן מספיק, השארתי את כל ציוד החורף מאחור והוצאתי את הסכין הגדולה (הסבר על כך בסיפור כאן).
אז להלן סקירה תכליתית אביבית של תכולת התיק מלמטה למעלה:
  1. שק-שינה - הבית האמיתי היחידי שלי. קל משקל ומחמם מאוד, נתון בתוך שק דחיסה המקנה לו גודל של כדור כדורגל גדול. אם כבר יולי וחם בלילה כמו בתנור אני משאיר את שק השינה בבית ומביא במקום
  2. שרוול כותנה לשק שינה - שרוול קטנטן וקל מאוד בגודל של שני כדורי טניס. אבל בכל מקרה אני לא מוותר על
  3. מזרון שטח - מתנפח ומגולגל, שוקל פחות ממזרוני הפלסיב ונוח פי כמה אבל יקר פי עשר. אני מעדיף מזרון קטן שאפשר להכניס לתוך התיק ושלא מפריע לי כשאני במעברים צרים, ברכבת או בסבך החורש ולוקח איתי ליתר ביטחון גם ערכת תיקון קטנה. מעל ציוד השינה אני אורז את ה
  4. בגדים ספייר- 2 זוגות גרבי-טיולים, 3 זוגות תחתוני בוקסר, מכנס אחד וחולצה אחת להחלפה, יחד עם חולצה "יפה" לערבי שבת וכיוב'. לצד הבגדים מאוחסנת
  5. ערכת הרוח - "תפידנית" מלאה שמעליה יושבים ביחד ספר תנ"ך וספר טוב "לדבר" איתו. מעל כל הדברים הקשים והכבדים שריכזנו בתחתית התיק אני שם את הדברים הרכים והקלים יותר
  6. ביגוד חם - מיקרו-פליז, כובע צמר בסגנון נפאלי (עוזר לחמם את האוזניים) וכאפייה כצעיף
    • קצת על הכאפייה - זהו אולי פריט הציוד הכי ורסטלי בתיק, משמש גם כצעיף וגם ככובע, מגבת, שמיכה, כילה, מסנן מים, תחבושת וכרית...
  7. בין הבגדים לגב התיק, במקום הכי מוגן אני שם את הנט-בוק ומעליו שקית אטימה למים עם מטען ומודם אלחוטי. מעל המחשב והבגדים יש לי תמיד כמה ספרים שהבאתי איתי או כאלה שהצטרפו למסע בדרך ומעליהם אני שם את ה
  8. אוכל - רק ארוחה אחת כל פעם: בד"כ כמה פיתות וגבינה כלשהיא. 
  9. בתא הגב של התיק אני שם את כל דברי ההיגיינה שכוללים:
    1. מגבת - קטנה מאוד, קלה ומתייבשת מהר, שמעליה אני שם
    2. גליל נייר טואלט, תמיד בשלוף. לצידו
    3. ערכת עזרה ראשונה - שבתוכה דיאודורנט, פולידין, פלסטרים ומשחות שונות שלרוב אין להן שימוש מלבד
    4. משחת השיניים - והמברשת הצמודה כמו גם קופסת הטאלק לשים בנעליים ובגרביים.
  10. בתא העליון של התיק מאוחסנים חפצים שונים, בדרך כלל קטנים, שצריכים להיות נגישים. למשל:
    1. פלאפון וארנק - יחד עם המטען ההכרחי ויחד איתם:
    2. מזלג וכף
    3. כובע - רחב שוליים וקל 
    4. פנס "לד" - קטן, חסכוני וקומפקטי שגם בלעדיו אפשר להסתדר מצוין
    5. סידור תפילה קטנטן
    6. מחברת - עם עיפרון, מחדד, עט ומרקר כדי לרשום הערות וזיכרונות חשובים.
    7. מפתח לבית - מחובר לקליפס פנימי כדי שלא ילך לאיבוד. ואחרון חביב
    8. דגל ישראל מקופל בשקית שקיבלתי כמתנה לדרך מהמכינה הקדם-צבאית "גליל עליון".
  11. ומה לגבי מים? ובכן, עד כה לא ביליתי יותר מכמה שעות מברז מוכר או בית ללון בו ולכן אני לא לוקח יותר מ-3 ליטרים ב-2 בקבוקים אותם אני נושא מחוץ לתיק בכיסים המיועדים לכך. במדבר אני לוקח איתי עוד בקבוק אחד או שניים בתוך התיק ומוסיף ערכה לטיהור מים המאפשרת לי למלא מים ממקורות טבעיים, גם אם מפוקפקים, שאני מוצא בדרך.
  12. ונעליים? עם הירידה הגדולה במשקל שאחרי החורף ועם החום הגובר עברתי לטייל בסנדלים והשארתי את הנעליים בבית אך עבור מטיילים שאינם מנוסים או החוששים מנקיעת קרסול כדאי לדבוק בנעליים למרות החום.
השאלה הבאה באופן טבעי היא תמיד: "וזה לא כבד?" ובכן, ממש לא, בטח בהשוואה לחורף. אולי הרשימה הזו נשמעת כמו הרבה ציוד אך סך כל המשקל של התיק בדרך כלל לא עולה על 10 ק"ג ותלוי בכמות המים והספרים הוא עלול להגיע עד ל-15 ק"ג מקסימום, אך זהו משקל סביר בהחלט שאפשר להתרגל אליו בקלות תוך מספר ימים של טיול. לאלו המתכננים טיול ארוך או קשה במיוחד, או לאלו החוששים ששריריהם ועצמותיהם פשוט אינם חזקים דים מומלץ להביא גם מקלות הליכה מתקפלים, אותם תמיד אפשר לחבר לצד התיק אם הם לא בשימוש...

טיול מהנה!








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה